Als blogger zijn samenwerkingen met merken altijd heel leuk. Maar er zijn ook samenwerkingen die je beter kan vermijden. In de blog van vandaag vertel ik welke samenwerkingen je beter niet kan aannemen en waarom niet.

Disclaimer: Alle punten die ik benoem zijn mijn mening, het is oké als jij een andere mening hebt hierover. Ik zal het vandaag niet hebben over gekregen producten of affiliate links, misschien in een toekomstig artikel.

We willen dat je deze crème test, maar we willen ook graag in een week een review.

Ik heb al vaker een aanbod gehad die hier op lijkt. Wanneer het over huidverzorging gaat heb ik een minimale testtijd van 30 dagen. Hier ga ik niet onder zitten wat me ook geboden wordt. Je huid heeft namelijk minimaal 30 dagen nodig om te wennen aan nieuwe producten, met een kortere testtijd heb je dus geen definitief resultaat.

We willen met je samenwerken maar je mag alleen maar positief zijn.

Ongeacht welk merk mijn mening is altijd van mij. Wanneer ik een product heb gekregen wat voor mij niet werkt mail ik altijd eerst het bedrijf. Ik geef hun de keuze wat ze willen of geen review of wel een review met mijn mening die niet zo positief is. Wanneer ik een product zelf koop maak ik zelf de keuze of ik het waard vind om er energie in te stoppen om er iets over te schrijven.

Ga nooit een samenwerking aan waarbij ze eisen dat je alleen positief mag zijn. Lezers prikken hierdoor heen en het is alleen maar slecht voor je eigen reputatie.

We hebben geen groot budget maar we willen wel het hele pakket.

Kijk ik hoef echt geen geld te verdienen met mijn blog. Het is fijn maar het hoeft niet. Maar ik vind wel dat bedrijven die al beginnen met we hebben geen budget niet te veel eisen mogen stellen. Natuurlijk moet het een fijne samenwerking zijn. Maar wanneer je niet bereid bent om te betalen voor het werk wat je geleverd krijgt vind ik dat je geen eisen mag stellen. Leg uit wat je voor ogen hebt en laat de blogger met een tegenbod komen waar die zich comfortabel bij voelt. Beide partijen moeten namelijk wel iets er aan overhouden.

Dit zijn natuurlijk maar drie punten, er zijn nog veel meer soorten samenwerkingen die je beter kan vermijden maar voor mij zijn dit de drie belangrijkste.

Welke samenwerkingen vindt jij dat we moeten vermijden?

Follow
 

7 Comments on Samenwerkingen die je beter niet kan aangaan!

  1. Rachel Kromdijk
    24 februari 2020 at 10:33 (5 jaar ago)

    Die deadline bepaal ik zelf inderdaad wel en ik doe ze ook vaak nog een tegenbod.

    Beantwoorden
  2. Dsisy
    24 februari 2020 at 15:36 (5 jaar ago)

    Bedrijven die willen samenwerken en alleen een korting geven.. betalen om ambassadeur te worden.. Dikke vinger dus!

    En ik ben ook altijd eerlijk in mijn reviews! Vinden lezers belangrijk ? Want voor deze lezers schrijf je het uiteindelijk ?

    Beantwoorden
    • Ikke
      26 februari 2020 at 17:06 (5 jaar ago)

      Koopjesaap is ook een slechte. Die spullen komen rechtstreeks van ali express

      Beantwoorden
      • Danielle
        28 februari 2020 at 01:31 (5 jaar ago)

        Super goede punten inderdaad. Eerlijkheid is zo belangrijk.

        Beantwoorden
  3. Tessa
    24 februari 2020 at 17:17 (5 jaar ago)

    Of wat te denken van (Amerikaanse) bedrijven die met je willen ‘samenwerken’ maar dan moet jij wel torenhoge verzendkosten betalen…..

    Beantwoorden
  4. Karin
    24 februari 2020 at 17:24 (5 jaar ago)

    bedrijven die vragen om niet te vermelden dat het om een samenwerking gaat is voor mij ook een nee…

    Beantwoorden
  5. Haydée
    27 februari 2020 at 16:45 (5 jaar ago)

    Of iemand die met een hele eisenlijst aan komt draven (aantal woorden, gewenste links en afbeeldingen), en in ruil een product ter waarde van €3 biedt. 😀

    Beantwoorden

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






Ik accepteer de Privacy Policy

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.